رايانه‌تان را به‌راحتي جابجا کنيد
 
اخبار ای تی
جدیدترین اخبار آی تی ایران وجهان

اين PC BOX که محصول شرکت اسوس مي‌باشد، ضمن دارا بودن ظاهر کوچک، داراي توانايي‌هاي زياد و کارايي بالايي است.

EB۱۵۰۱چون از کارت گرافيکي ۱گيگابايتي، پردازنده ۴ هسته‌اي (به‌صورت‌ مجازي) و حافظه اصلی ۲ گيگابايتي بهره مي‌برد و داراي پورت HDMI نيز مي‌باشد، براي افرادي که از رايانه‌ جهت کاربري گرافيکي و ويديويي در سطح متوسط استفاده مي‌کنند، با توجه به قيمت مناسب نسبت به PC‌هاي در اين سطح و جاگير نبودن اين دستگاه، بسيار مناسب است.

در ضمن قابليت حمل و نقل مزيتي است که در تصميم‌گيري و انتخاب افراد تأثير بسزايي خواهد گذاشت.

همچنين شرکت‌هايي که داراي شبکه کامپيوتري Wireless هستند و نياز به دستگاه‌هاي کم‌حجم، پرکاربرد، قابل حمل و با قيمت مناسب دارند، مي‌توانند EB۱۵۰۱ را به‌عنوان يکي از گزينه‌هاي مناسب براي رفع نياز خود در نظر داشته باشند.

با اين تفاسير بررسي فني اجزا و محتويات EeeBoxPc EB۱۵۰۱ خالي از لطف نيست.

پردازنده (CPU)
پردازنده اين دستگاه عضوي از خانواده Atom شرکت بزرگ توليدکننده پردازنده، يعني اينتل مي‌باشد. Intel Atom ۳۳۰ با سرعت پردازش ۱.۶ GHz داراي دو هسته پردازش اصلي (تعبيه شده به‌صورت مجازي ۴ هسته‌اي) باعث پردازش اطلاعات و عمليات با سرعت و قدرت بالا در اين PC BOX گرديده است.

حافظه اصلي (RAM)
ظرفيت حافظه اصلي EB۱۵۰۱، دو گيگابايت است در حالي كه وجود يک حافظه ۴ گيگابايتي مي‌توانست در بالا بردن سرعت اين دستگاه و افزايش کارايي آن تأثير بسزايي داشته باشد.

حافظه جانبي (H.D.D)
حافظه جانبي اين دستگاه قابل حمل، ۲۵۰ گيگابايت است. در ضمن سيستم کلودينگ شرکت Asus نيز فضايي براي ذخيره‌سازي، به کاربر اين محصول اهدا مي‌کند که اين امكان از ويژگي‌هاي برتر محصولات شرکت اسوس به‌شمار مي‌آيد. البته کاربران اين دستگاه در صورت نياز به فضاي بيشتر براي ذخيره‌سازي اطلاعات، مي‌توانند با يکي از ۶ درگاه USB يا درگاه eSata اين دستگاه از يک حافظه خارجي و يا از درگاه کارت‌ حافظه اين دستگاه از کارت‌هاي حافظه‌اي همچون SD، MMC و ... استفاده نمايند.
همچنين با استفاده از DVD-RW مکشي که در قسمت جلوي اين دستگاه تعبيه شده، مي‌توان فايل‌ها و اطلاعات خود را بر روي DVD و يا CD رايت نموده و يا از اطلاعات ديسک‌هاي نوري خود بهره برد.

کارت گرافيک
Nvidia Ion به‌عنوان کارت گرافيکي در EB۱۵۰۱ به‌کار گرفته شده است. حافظه اين کارت گرافيکي نيمه‌قدرتمند ۱ گيگابايت مي‌باشد که براي اجراي برنامه‌هاي گرافيکي سطح بالا، برنامه‌هاي ويرايش ويديويي سطح متوسط و بازي‌هاي گرافيکي سطح متوسط مناسب بوده و نياز کاربران اين رنج برنامه‌ها را تماماً برطرف مي‌سازد. البته نکته بسيار عالي در اين دستگاه خروجي HDMI است که باعث برقراري يک ارتباط ويديويي بسيار عالي و باکيفيت بالا، با گيرنده‌هاي بهره‌مند از اين درگاه مي‌شود و EB۱۵۰۱ از اين لحاظ، به يک دستگاه با کاربرد چندرسانه‌اي روز دنيا تبديل مي‌شود. افرادي که در منزل خود نمايشگر‌ها و تلويزيون‌هايي با درگاه ورودي HDMI دارند، مي‌توانند با انتخاب اين دستگاه از کار‌هاي رايانه‌اي خود، ديدن فيلم‌هاي با کيفيت HD و بازي‌هاي رايانه‌اي گرافيکي لذت ببرند.

درگاه‌هاي ارتباطي
وجود ۶ درگاه USB و يک درگاه HDMI را مي‌توان از نکات ويژ‌ه درگاه‌هاي EB۱۵۰۱ برشمرد. در اين دستگاه درگاه ورودي کارت‌هاي حافظه نيز تعبيه شده؛ همچنين وجود ۲ درگاه USB در جلو و ۴ درگاه USB در پشت دستگاه، ارتباط وسايل جانبي با EB۱۵۰۱ را آسان كرده و بر تعدد اين ارتباطات مي‌افزايد. جک‌هاي ورودي و خروجي صوتي يا همان درگاه‌هاي ميکروفون و بلندگو، و درگاه‌هاي VGA و HDMI به عنوان خروجي‌هاي ويديويي از ديگر درگاه‌هاي موجود در EB۱۵۰۱ مي‌باشند. درگاه‌ منبع تغذيه و eSata نيز در پشت اين دستگاه تعبيه شده است.

ظاهر دستگاه
EB۱۵۰۱ را با ظاهر نسبتاً زيبايش مي‌توان به‌صورت افقي و يا با استفاده از پايه آن به‌صورت عمودي و مورب بر روي ميز يا سطحِ در نظر گرفته شده، مستقر نمود.
در قسمت جلوي EB۱۵۰۱، دکمه روشن.خاموش که داراي نور پس‌زمينه سفيد رنگ در LED تعبيه شده در درون دکمه مي‌باشد، زيبايي خاصي به اين دستگاه در حالت روشن ‌مي‌دهد. در همين قسمت ضمن قرار گرفتن اين دکمه، جک‌هاي ورودي و خروجي صوتي، دو درگاه USB و شيار کارت‌حافظه و DVD-RW مکشي قرار گرفته‌اند.
در پشت اين دستگاه،۴‌درگاه USB، درگاه خروجي VGA و HDMI، درگاه اطلاعاتي eSata، درگاه ارتباط با شبکه محلي Ethernet، ورودي منبع تغذيه و آنتن ارتباطات بي‌سيم طراحي و تعبيه گرديده‌اند.

ارتباطات تحت شبکه
EB۱۵۰۱ مي‌تواند با شبکه‌هاي بي‌سيم و باسيم، ارتباط برقرار کند. اين ارتباطات با استفاده از درگاه Ethernet و آنتن ارتباطات بي‌سيم، Wi-fi در اين دستگاه صورت مي‌گيرد. درگاه LAN يا همان Ethernet با حداکثر سرعت آني ۱۰۰ Mbps مي‌تواند با شبکه‌هاي باسيم، ارتباط دستگاه را برقرار سازد. همچنين Wi-fi اين دستگاه از نوع b/g/n مي‌باشد.

مشخصات نرم‌افزار‌هاي نصب شده
سيستم‌عامل اين دستگاه Windows ۷ Home Permium ۳۲-bit مي‌باشد. اين سيستم عامل مي‌تواند نياز‌هاي کاربران EB۱۵۰۱ را برطرف سازد. همچنين نرم‌افزار‌هاي مديريت فضاي کلودينگ اسوس و مديريت ديوايس‌هاي دستگاه از ديگر نرم‌افزار‌هاي نصب شده در دستگاه فوق است.

رده‌بندي ويندوز ۷ براي اين دستگاه
Processor: ۳.۲
Memory: ۴.۵
Graphics: ۴.۴
Gaming Graphics: ۵.۱
Hard Disk: ۵.۹

نقاط ضعف
- آنتن Wireless دستگاه
- استفاده نکردن از سيستم عامل ۶۴ بيتي
- میزان ظرفیت حافظه اصلي(رم)

نقاط قوت
- کارت گرافيکي نسبتاً مناسب
- درگاه HDMI
- استفاده از حافظه آنلاين
- وزن مناسب
- حجم کم دستگاه
- وجود درگاه کارت حافظه
- درگاه eSata


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
جمعه 11 شهريور 1390برچسب:, :: 10:11
جام جهان بین

درباره وبلاگ


جدید ترین اخبار ایتی را در این وبلاگ مشاهده کنید به روز ترین وبلاگ در زمینه ی آی تی.
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار ای تی و آدرس newsit.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 66
بازدید کل : 26806
تعداد مطالب : 15
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1